Тунел под Шипка е предвиден в 17 – те нови тунела които ще бъдат изградени в страната до края на 2023 г.

17 нови тунела са в различен етап на подготовка и ще бъдат изградени в страната. Някои се строят, други се проектират, за трети има предпроектни проучвания. 8 от тях ще се намират по трасето на автомагистрала „Струма“, а 6 – по автомагистралата между градовете Русе и Велико Търново. Предвидено е строителството на тунел под връх Шипка. В момента се изгражда тунелът на обходния път на град Габрово, който ще бъде готов до края на годината. Очаква се през 2023 г. всичките да бъдат завършени. През 2018 г. ще стартира прединвестиционно проучване за пътя от Монтана до София, който включва и изграждане на тунел под прохода „Петрохан“.

Това обяви вчера в сутрешния блок „Здравей, България“ на Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той обясни, че 34 вече съществуващи тунела в страната ще бъдат ремонтирани поетапно. „Тази година се очаква да започне ремонтът на тунела на обхода на град Ловеч, финансирането за което ще бъде с европейски ресурси“, подчерта министър Нанков и допълни, че в рамките на годината ще бъдат довършени и ремонтите на тунелите по автомагистрала „Хемус“.

„Ако няма жалби по тръжните процедури за избор на изпълнител, още тази година ще започне изграждането на пътя до границата със Сърбия“, съобщи министърът. Той уточни, че участъкът от Сливница до Калотина ще бъде с магистрални габарити и скорост на движение от 120 км/ч., като след стартиране на строителните дейности ще бъде построен за 2 години.

„Изграждането на пътя между градовете Ботевград и Видин е приоритет в управленската програма на правителството и наш основен приоритет за Северна България. Както и строителството на автомагистрала „Хемус“ и магистрала между Русе и Велико Търново“, заяви регионалният министър. Той подчерта, че още през месец март ще стартира обществената поръчка за избор на изпълнител за изграждане на най-тежкия участък от скоростния път – между градовете Ботевград и Мездра. В средата на годината ще бъде обявена и обществена поръчка за избор на изпълнител за отсечката между град Видин и с. Ружинци. Министър Нанков коментира, че при липса на обжалвания, още през 2021 г. най-тежките участъци от пътя ще бъдат изградени. Това са отсечките от град Ботевград до град Мездра, от град Видин до с. Ружинци, както и обходът на град Димово.

За автомагистралата между градовете Русе и Велико Търново е избран комбинираният вариант на трасе, който е и приоритетен от екологична гледна точка, обясни министър Нанков. „Трасето щади най-много биологичното разнообразие и околната среда, най-евтино и най-сигурно е за пътната безопасност“, коментира още той и допълни, че процедурите по избора на изпълнител ще започнат веднага след приключването на процедурите по обжалване на трасето.

През тази година предсрочно ще бъде пусната в експлоатация отсечката от град Благоевград до село Крупник от автомагистрала „Струма“, а в края на 2019 г. ще приключи и изграждането на отсечката от град Кресна до град Сандански, информира министърът.

През месец март започва строителството на отсечката от автомагистрала „Хемус“ между разклона за град Ябланица и п.в. Боаза.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram