Доверието и отговорността да бъдеш общински съветник

Доверието и отговорността да бъдеш общински съветник се защитава с труд, опит, знания и позиции! Смея да твърдя, че съм професионалист в сферата на образованието, защото съм се борила с предизвикателства в различните негови области като възпитател, учител, помощник-директор в училище,  като старши експерт ‘’Образование’’, главен експерт ’’Училища’’ и началник на отдел ‘’Образование, здравеопазване и младежки дейности’’ в Община Казанлък, като началник на Регионалния инспекторат по образование-Стара Загора и общински съветник в мандат /2011-2015/ на Общински съвет Казанлък. Това ми дава възможност да се запозная с уникални хора, да получа разнообразна информация и да натрупам опит. Имам знанието, волята, уменията и желанието да бъда полезна!

В листите за кандидати за общински съветници в община Казанлък има много достойни хора! Ако смятате, че аз съм част от тях и мога да бъда ваш представител , дайте ми своето доверие!

 

1.За запазване на училищата в малките населени места

Била съм учител в Крън и Шипка, работата ми в Общината и в РИО ми даде допълнителна възможност да опозная труда на колегите в училища в по-малки населени места.И не мога да се съглася, как понякога се определя като общо “ниско нивото на образование“ в тези училища, говори се за лоша материална база, за ниска мотивация на учителите, за слаба подготовка в маломерните и слети паралелки. А не се отделя необходимото внимание на усилията на учителите в тях. Защото един учител подготвя по няколко урока всеки ден и ги преподава само веднъж. Не мога да забравя как учителите в Шипка, за да не са слети паралелките, работихме по шест часа допълнително всяка седмица, без да ни се заплаща, но с ясната убеденост,че това е в интерес на учениците. Да,понякога условията са различни, но учителят е учител! И независимо в града или в селото, независимо в ремонтирана или не класна стая, най-важното си става връзката между учител и ученик, умението на учителя да намери начин да помогне на всеки един ученик според неговите възможностите. Ролята на Общината е да не оставя населено място без училище, да осигури необходимите средства за нормалното функциониране,но не от бюджета на по-големите училища. Още веднъж с благодарност към труда на колегите от училищата в малките населени места!

2. За подкрепа на младите учители

Преди няколко дни в училище дойде младо красиво момиче. Обясни,че е завършило тази година НУП и е започнало работа от 15 септември като учител, забележете на ученици от първи клас. Всички начални учители, а и другите знаем, каква отговорност и какво предизвикателство е да предаваш на първокласници! Момичето преценило, че не се справя добре и напуснало. В нашето училище идва с молба, ако е възможно да посещава часове и да помага на колежката от първи клас, за да се научи и стане добър учител! Момичето иска да бъде учител! Преподавателският състав страда от редица проблеми, най-острият сред които е продължаващата тенденция към застаряване и липса на млади кадри. Връщането на интереса към преподавателската професия е и най-сериозното предизвикателство пред реформата в образователната система, тъй като изисква по-добро обучение, подобряване условията на труд и възнаграждението на преподавателите от една страна и създаване на интерес към педагогическите специалности!
А ние като учители, всеки на своето място и със своите възможности, да подкрепим младите хора и да им дадем възможност да бъдат и те учители!

3.За подкрепа на талантливите ученици и техните учители

Горда съм, че съм част от екипа, който изработи и представи първата Общинска програма за подкрепа на даровитите деца в Община Казанлък. Тя беше и една от първите в България, дори още нямаше национална. През годините програмата подпомагаше участието на нашите талантливи ученици в различни национални и международни конкурси и олимпиади, специализирани лагер-школи и др.
Необходимо е в нея да бъде включен специален раздел за подпомагане на учителите на талантливите ученици, като разбира се бъдат разработени съответните критерии. По този начин ще се даде възможност ръководителите да придружават учениците си, да организират школи, да повишават своята квалификация.

4. За системата на образование в община Казанлък

Новият Закон за предучилищно и училищно образование поставя общинските власти пред сериозно изпитание: Ще съумеят ли да запазят училищната мрежа? Ще се наложи ли закриване на училища? Как да се изгради и поддържа оптимална мрежа от образователни структури? Сега местната власт има възможност да покаже какво е нейното отношение към образованието. Ако желае да запази определени училища, то е необходимо да ги дофинансира. Изключително важно е да се разработи цялостна концепция за развитие на образованието в община Казанлък, като изграждането на образователната мрежа се съобразява с демографския фактор, със социално-икономическите условия и педагогическите потребности. Да се има предвид необходимостта от училища в малките населени места, като тяхното запазване не става за сметка на по-големите учебни заведения. Особено внимание да се обърне на професионалните училища и новите отговорности пред тях.

5. За общинската политика за поддържане на материалната база в образованието

Необходимо е да се разработи цялостна общинска политика за поддържане на материалната база в образованието. Да има ясни критерии за целево отпускане на средства за ремонти на детските градини и училища, прозрачни процедури на търговете за ремонти и инвеститорски контрол от страна на общината. Стопанисване и целево използване на сградния фонд на закритите училища. Особено важно е и изграждането на съоръжения за достъп на хора с увреждания.

6.За финансовата политика на общината в образованието

Финансовата политика на общината трябва да бъде насочена към допълване на училищните бюджети, за да се гарантират условия за нормално функциониране на общинската система за образование.

– Делегирани бюджети на детските заведения с точно определени параметри.

-Прозрачност и ясни критерии при целево отпускане на допълнителни финансови средства извън делегираните бюджети.

-Дофинансиране на маломерните и слети паралелки.

-Финансиране на охраната на училищата и мерки за сигурността на децата.

-Създаване на зони за видеонаблюдения в рискови зони и в районите на училищата.

-Намаляване на таксите в детските градини, като Общината поема част от тях.

-Насърчаване на бизнеса и работодателите да инвестират в образованието.Отпускане на стипендии, заплащане на университетски такси във висшите училища с цел да се подпомогне обучението на определени специалност на студенти,които желаят да се върнат да работят в общината.

-Осигуряване на хранене, стипендии и други помощи за ученици, особено за тези в тежко социално положение.

-Съфинансиране на ученическото хранене.

7. За здравето на децата и учениците

За нас като учители е изключително важно какви знания и умения ще предадем на нашите ученици, но най-важно е те да са здрави и ние сме длъжни да осигурим необходимите условия:

-Добра материална база. -Здравословно хранене.

-Медицинско лице във всяко училище, което да следи и за здравословните изисквания за работа в училище.

-Целодневно медицинско обслужване.

-Възстановяване на здравната профилактика в училищата и детските градини.

-Осигуряване от общината на необходимите педагогически съветници,психолози и логопеди.

 

 

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram