Нови маркирани пътеки в Шипченската планина

Планинарите и ориентировачите от СК„Орлово гнездо 1957“ при ТД „Орлово гнездо“– Казанлък маркираха три емблематични пътеки, североизточно от героичния град. Новите обозначения са дело на Тончо Нейчев, Станимир Рачев и Христо Ангелов, със съдействието на кмета на Шипка Веска Панайотова.

От съществуващата „жълто-бяла“ Босилковецка пътека, водеща към хижа Бузлуджа се отклоняват наляво две от пътеките. В местността „Кръста“, до стрелбището, тръгва синьо-бялата „ Светишка пътека“ и от Ореховата поляна, по мостче, през Селската река, покрай Вилите, през Тъмната гора, Речица, Разклонната поляна и Габрака, стига до лековития водолей „Светицата“/70 мин. от Центъра на Шипка/.

От   Горния разклон, на изток, през борова и букова гори, за 15 мин., по зелено-бялата  Гургулишка пътека се достига  едностайната ловна хижа „Гургулица“ на 767 м. н.в. На 100 м. СЗ от заслона, надолу, на ЮИ по обрасло пътче се отива до дърварски път, слизащ до Речица и  Разклонната поляна/30 мин./

Жълто-бялата Хайдушка пътека почва от Разклонната поляна, нагоре, на север, покрай имението „Злият камък“ и поточето Речица, преминавайки на левия склон, навлиза в букак и стига едностубелното Хайдушко кладенче с три навеса с маси и пейки/40 мин./. На изток, през бук и бор, за 15 мин. се излиза на западния завой на най-долната серпентина на пътя от Крън за х. Бузлуджа.

Поставени са 18 поцинковани табели, изработени от планинския водач Цветан Панов с цветни покрития.