Реални ли са Коледните намаления?

В много от случаите на коледни промоции и намаления се наблюдава подвеждаща информация заявява Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

В навечерието на празничното пазаруване Маргаритов предупреждава гражданите да възприемат критично посланията на търговците при предлагането на подаръчни комплекти на промоция. „Може да се окаже, че ако си купите същите тези стоки поотделно от друг търговски обект, те биха излезли и по-изгодно, независимо, че продавачът ги анонсира като комплект в промоция с най-ниската възможна цена”, коментира той.

„Натъквали сме се на случаи, в които определено може да се каже, че има подвеждаща информация. Например, когато става дума за много висок процент намаление на цена, невинаги той е истински, тъй като за да бъде реален, трябва търговецът да е продавал стоката на старата цена поне един месец. Срещали сме и случаи, в които цената се завишава буквално няколко дни преди да е направена промоцията”, обяснява Маргаритов.

„Това, което се случва по време на промоции през цялата година, е че се разпространяват в много големи тиражи рекламни брошури на търговски вериги, в които има анонс за много изгодни стоки с голям процент намаление. Констатирали сме при наши проверки, че част от тези стоки или изобщо не са били зареждани в съответните магазини или са били налични в съвсем ограничени количества. Ние санкционираме без компромис такива нелоялни практики”, казва ръководителят на институцията.

 

Когато потребителите се възползват от различни намаления, имат същите права, както и когато стоката се продава на редовна цена. Тоест търговците не могат да откажат рекламация, например, в случай че стоката е дефектна, каквито оплаквания са постъпвали в КЗП.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram