Теодора Иванова: През този мандат един от „видимите” резултати е тоталната разпродажба на общинско имущество

Кои са „видимите” изпитания,  с които ще трябва да се справят бъдещите общински съветници в местния парламент?

През последните години всички политици, „криейки” се зад обещанието да провеждат толерантна кампания, избягват да дебатират по проблемите и предизвикателствата, които са на дневен ред. Винаги съм смятала, че по време на една предизборна кампания проблемите трябва да бъдат ясно посочвани, за да могат реално гражданите да видят кой ще предложи най-доброто решение. Посочвайки решението, конкретният политик поема и съответния ангажимент. Няма как като икономист да не посоча едно „видимо” изпитание, с което бъдещите общински съветници ще трябва да се справят и това е  управлението на общинския дълг, който вече надминава 11 млн. лева. През този мандат един от „видимите” резултати е тоталната разпродажба на общинско имущество. Приходите в общинския бюджет се формираха основно от продажбата на общинско имущество, на ниски цени, от увеличаване на административните услуги, от увеличаване на такса смет, от увеличаване на таксите в детските градини. Общинско имущество не остана, таксите не могат да се увеличават до безкрай, „видимо” изпитание ще бъде изпълнение на приходната част на бюджета. Като възпитаник на ПМГ „Никола Обрешков” не мога да не спомена и „видимото” изпитание- възстановяване на сградата на училището. В момента в града ни кипи бурна предизборна строителна дейност. Аз живея на ул. „Хината”,  в непосредствена близост до междублоковото пространство на ул. „Тракия”, което беше наскоро облагородено. Отидете и вижте „облагородяването”. В момента хората са принудени да го „дооблагородяват”. „Видимо” изпитание ще бъде цялостното довършване на голяма част от обектите по инвестиционната програма.

Каква е цената, която ще трябва да платят казанлъчани в следствие 11-те млн. лв дълг на Общината?

Дългът е 11 млн., но трябва да кажем, че общите задължения са над 13 млн. Цената  е въпрос на избор, вариантите са два –единият е  добро управление на дълга, за което съответно  казанлъчани ще платят по-ниска „цена ” и вторият вариант е несправяне с управлението му, което ще доведе до по-малко  средства за образование, за култура, за спорт, за социални дейности, по-малко инвестиции в подобряване на града и населените места.

Икономически обосновано ли бе двойното поскъпване на таксата за детските градини, които се посещават от децата на Казанлък?

В политиката не винаги икономическата обосновка трябва да бъде водеща. В случая е важно да си отговорим какъв е социалният ефект, какво е послание към младите семейства. Това решение беше ли в полза на МЛАДИТЕ?  В началото на годината млади семейства ясно поставиха пред младежкото обединение на БСП проблемите  с двойно увеличените такси в детските градини, нерегламентираното ежемесечно събиране на средства от родителите, лошото качество на храната в детските градини. И за това не са виновни нито детските учители, нито директорите на учебните заведения. Явно има проблем със средствата за издръжка на детските градини и ясли. Увеличените такси доведоха до по-голям приход в общинския бюджет, но в същото време нито спря събирането на средства от родителите, нито пък качеството на храната се подобри. Ако всички кандидати за  кметове  и общински съветници наистина искат да подкрепят МЛАДИТЕ, то е необходимо да се ангажират с това, таксите в детските градини и ясли да се намалят, да се увеличи издръжката на детските учебни заведения  и да се спре нерегламентираното събиране на средства от родителите. Това ще са реални действия в подкрепа на МЛАДИТЕ. Всичко друго е празни приказки….Като общински съветник ще работя за това.

Що се отнася до  увеличеното  данъчно бреме  за казанлъчани, то можеше ли да не се достига до подобно  поскъпване на административните услуги?

Ако погледнете отчетите за касовото изпълнение на бюджета от последните години ще видите, че това увеличение на административните услуги доведе до акумулиране на допълнителни приходи в размер на не повече от 20-30 хил.лв. Допълнителни приходи в бюджета от административни услуги могат да се акумулират и по друг начин. Например, ако се помисли как да се увеличат потребителите на тези услуги. Основен потребител е казанлъшкият бизнес. Необходимо е да се работи в посока на създаване на благоприятна икономическа и бизнес среда, да се привличат инвеститори, да се подпомага казанлъшкия бизнес и тогава няма да има нужда от поскъпването на административните услуги.

 

В рамките на кампанията за набиране на средства за възстановяването на Математическата гимназия, провеждана от  БСП лява България, многократно бе повдигнат въпроса „Кой е виновен за срутването на елитното учебно заведение?”   В този смисъл, кой наистина трябва да поеме отговорността за това?

Бяха извършени две проверки, една от РДНСК и една от МРРБ. По неясни за мен причини резултатите и от двете се крият. Сега е моментът двата протокола да се покажат, за да се спрат спекулациите с това кой е виновен. Целта и на двете проверки бе да се посочи ясно виновника за срутването на Математическата гимназия. Вариантите не са много – строителната фирма или възложителя, в случая Община Казанлък.

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram