Пара и дим пронизаха въздуха на казанлъшката ЖП гара

Ексцентричният парен локомотив 16.27 акостира в Казанлък. В късния следобед облаци от пара обвиха района на гарата. С ехтене от звуци типични за парните локомотиви, пътници и служители останаха без думи и посредством своите високотехнологични телефони запечатаха мига, в който за миг си представиха, че са в 50-те години на миналия век.



14571909_10206976397540674_337731964_o16.27 е част от най-новите парни машини доставени за БДЖ (1952 г.). Закупените 33 локомотива са били последните останали на склад от общо 859 от модел, предназначен за военните нужди на Германия. Машините за България са произведени през 1948-49 г. във Виена от заготовки и части останали след войната. Въпреки широкото си разпространение в миналото, от този тип досега има запазена за движение само една машина – в Люксембург.

Колоосната схема е 1-5-0, с пет двигателни колооси с височина 1,4 м. Мощността на локомотива е 1 800 к.с., а дължината му с тендера – 23 м. Максималното му тегло е 156 т., включително 30 куб. м. вода и 10 т. въглища. Разходът с 4-вагонна композиция между Горна Оряховица и Русе, например е между 2,5 и 3т. висококалорични въглища.

14536777_10206976170975010_1382434214_o

В движение е до 1975 г., когато преминава през заводски ремонт и е зачислен в резерва. Поради това е напълно окомплектован и в много добро техническо състояние.

През 2014 е възстановен в депо Горна Оряховица.

21

economic.bg

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram