Завърши работата по проект „Дъга на толерантността – партньорство за ефективна интеграция“

Със заключителна пресконференция днес в Община Казанлък официално бе сложен финал на работата по проект BG05M9OP001-2.002-0037 „Дъга на толерантността – партньорство за ефективна интеграция“. Проектът бе финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.

Училища – партньори по проекта бяха ОУ „Св. Климент Охридски“, с. Горно Черковище, ОУ „Кирил и Методий“, с. Копринка, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Ръжена, ОУ „Св. Паисий Хилендарски“, с. Хаджидимитрово, ОУ „Д-р Петър Берон“, с. Шейново, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Кънчево.

Благодарение на пълноценното партньорство с 6-те училища и фондация „Ромско сърце“ заложените в проекта цели бяха реализирани. Повишен бе броят на интегрираните ученици от етническите малцинствени групи на територията на община Казанлък чрез мотивирано включване още от най-ранна възраст в образователния процес.

В училищата – партньори по проекта бяха изпълнени образователни дейности в ателие „Да учим днес за успешно утре“ и ателие „Пъстра забава“, включващи над 303 ученици от 1-ви до 4-ти клас. Заниманията се провеждаха в рамките на 62 учебни седмици за изминалите две учебни години и бяха насочени към подобряване на знанията на децата по български език, изграждане на четивна техника и придобиване на умения за комуникация.

Обособяването на клубовете ,,Да учим днес за успешно утре“ и клуб „Пъстра забава“ насърчи учениците от етнически малцинствен произход да придобият допълнителни знания по български език. Чрез дейностите в неформална среда учениците, чиито майчин език не е български, подобриха речниковия си запас и комуникативните си способности, което повиши тяхната успеваемост в редовните учебни занимания.

През учебните 2016/2017 и 2017/2018 г. за 27 ученици, живеещи в местността „Язовира“, близо до с. Копринка, бе осигурен специализиран ежедневен транспорт до учебното заведение в населеното място, което им гарантира равен достъп до качествено образование.

Родителите на децата от маргинализирани общности също взеха участие в дейностите по проекта. Заниманията с тях бяха насочени към развитие на родителските им компетенции и работа в екип. Включването на семейството в живота на училището бе механизъм за превенция на риска от отпадане от образователната система на децата.

Пресцентър на община Казанлък

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram