Близо 40 хил.лв. похарчила кметът Стоянова за медиен комфорт

37  536 лв. е дала Община Казанлък за две години, за да си купи медийно влияние. 

Това показва разследване на „Дневник“, направено на базата на справки, получени по Закона за достъп до обществена информация. Те са били поискани от местните администрации в петте най-големи градове в България извън София и още пет по-малки общини, сред които и Казанлък.

Данните от разследването правят видима тенденцията за административен контрол върху медийната среда.

През 2014 г. Общината си е „купила“ медийни услуги за 20 148 лева, посочва „Дневник“. През 2015 г. е „напазарувала“ медийно влияние за 17 388 лв. публични средства

Редакцията на „Дневник“ прави уговорката, че кметът е отказала да предостави част от информацията, поискана по Закон за достъп до информацията (ЗДОИ).

Припомняме, че още през 2014 г. Медийна група „Вис виталис“ поиска от Галина Стоянова по ЗДОИ информация за договорите, които е сключила с медии и цената им, но получи отказ. Сред поредица от съдебни дела Върховният административен съд през октомври м.г. реши в полза на МГ „Вис виталис“, като потвърди по-ранното решение на Административният съд в Стара Загора, с което Галина Стоянова бе задължена да отговори на пресгрупата. Решението на ВАС е окончателно, но въпреки това шест месеца по-късно кметът все още не го е изпълнила.

Решението на ВАС можете да видите тук:

http://www.presstv.bg/wp-content/uploads/2015/10/%D0%A0%D0%B5%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%E2%84%9610947.pdf

Пресгрупата ни разполага с документи за много по-крупни размери на цените по няколкото договора, сключени от Галина Стоянова с медии.

От „Дневник“ обещават скоро да излязат с конкретен материал за Община Казанлък и харчовете за медиен комфорт.

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2016/03/25/2725257_regionalnata_jurnalistika_v_bulgariia_se_prodava/


медии

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram