Държавата да не финансира частни училища и средствата да се насочат за качествено българско образование

Държавата да не финансира   частни училища и средствата да се насочат за качествено българско образование, за това настояха учители и родители по време на дискусия с народните представители от „БСП лява България” Марияна Бояджиева и Георги Гьоков в Казанлък. Двамата представиха десетките различия между двата законопроекта за образованието, които са на вниманието на 43 НС.

„БСП е за запазване на  традициите в системата на народната просвета, както и за спазване на Конституцията, законопроектът на ГЕРБ показва, че който си е беден днес – ще става все по-беден утре”, подчерта Бояджиева.  „Социалистите сме за образованието да бъде приоритет на държавата и настоявахме промените  да бъдат резултат от широка обществена дискусия, а десницата си внесе  проект на закон, който слага край на  българското просветното дело и е в полза на частни интереси”, каза Георги Гьоков.

Огромно е недоволството от обединението на ресурсните центрове, обединените детски комплекси и помощните училища в центрове за личностно развитие, обясниха учители от начална, основна и средна степен, които недоумяват предложението. „Нашата парламентарна група е за социализиращо образование, а не за надомно обучение, което ще ни върне в 19 век, няма да се изненадаме, ако ни предложат държавата да финансира и самостоятелното образование”, сподели тревогата си Бояджиева, една от вносителките на законопроекта за народната просвета на левицата и член на ПГ по образование и наука. Текстовете на левия проект сочат за един клас да има един и същи учебник по един предмет за цялата страна, което и родители и  учители одобряват, обясниха депутатите, които не спират да се срещат с участници в образователния процес.

По думите им предложенията за отсъствие на количествена оценка до 4-ти клас и липсата на повторяемост при  слаби ученици, будят сериозно безпокойство, тъй като са убедени, „че това води към неграмотност, а не напред в образованието на българските деца”.  Дуалното образование, преструктурирането,  квалификацията на учителите и нейното финансиране, професията „учител” сред младите хора, бяха сред въпросите  обсъждани от учители и родители. За техните писмени становища призоваха двамата народни представители, които подчертаха на финала, че  БСП е и за съчетаване на специализираното и общото образование и за задължително средно като стандарт за развитие на българската нация, а не за понижаване на образователното ниво в 21 век и се надяват десницата да чуе, че с  гласуваните текстове на първо четене се залага на  неравенството в обществото, което неминуемо ще се пренесе между децата.

diskusiq_obrazovanie_01diskusiq_obrazovanie_02 (1)

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram