И все пак, какво се случва с прословутите атракционни влакчета?

На 18 април 2013 година Общинския съвет на Казанлък подкрепи предложението на Община Казанлък да бъде закупено туристическо влакче, което да се ползва за нуждите на „Долината на тракийските царе“. Определената сума е 54 000 лева. На 30 август 2013 година в Казанлък пристигат 2 еко влакчета закупени за сумата от 60 000 лева. Оказва се обаче, че те са негодни и не могат да се ползват. Какво се случва с тях и до днес не е ясно. На 28 август кмета Галина Стоянова, председателя на Общинския съвет и бизнесмена Стефан Иванов посещават китайския град Дзинан . Там става ясно, че те договарят доставка на 2 туристически  влакчета и прибирайки се в България, превеждат парите за тях директо в Китай-по фактура 60 000 лева. Изненадващо и будещо редица въпросителни обаче в началото на тази година е обявена обществена поръчка за доставка на атракционно влакче, чийто срок е изтекъл на 7 февруари тази година. Защо е обявена тази поръчка след като влакчетата вече са платени? Друг интересен факт е защо Община Казанлък отделя средства от и без това ,,тънкия си ,, бюджет след като редица Общини закупиха качествени влакчета с европейски средства. Както ни се казва Община Казанлък е специалист по проектите – работа там да се върши, нищо, че е некачествена. Туристически влакчета, както и друго атракционно оборудване, могат да бъдат закупувани със субсидии от европейските фондове. И най-важния въпрос – къде  са влакчетата  от Китай – и  защо не са пуснати в употреба? Или и те са  негодни  и не отговарят на всички изисквания. НЕ ОТГОВАРЯТ  – в това са категорични специалистите. На Община Казанлък е отказано да бъде издаден техно тест за китайските влакчета и те не могат да бъдат пуснати. Освен това  за да бъдат пуснати  те трябва да бъдат регистрирани  по Закона за движение по пътищата и да отговарят на всички стандарти. Пътеката която Галина Стоянова е направила до ДАИ Стара Загора е огромна, но засега без успехи. Влакчето трябва да притежава  Европейски стандарт за емисии – минимум EURO 4, с 81 HP. А няма как да стане ако е доставено от Китай. Защото ако е така най-големия въпрос е кой ще върне на казанлъчани 60 000 лева?

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram