МОН подготвя електронна платформа с атрактивни уроци в помощ на учениците

0
193

Предстои изграждането на електронна платформа със свободен достъп, в която учители ще представят учебния материал по атрактивен за учениците начин, съобщи днес във Варна министърът на образованието Красимир Вълчев. По думите му изработването на платформата ще стане в рамките на проект „Образование на бъдещето“, който съвсем скоро ще бъде одобрен по оперативната програма „Наука и образование за интелигентен растеж“.

Учителите, които разработват уроци и клипове, ще получават заплащане за труда си, посочи Вълчев. Той уточни, че предстоят обучения и на преподаватели как да правят такива образователни ресурси.

По същия проект ще бъдат финансирани и дейности по интереси в областта на дигиталната креативност, кодиране и моделиране, допълни министърът. По думите му този тип обучение е планирано още от първи клас. Вълчев допълни, че във всички областни градове министерството насърчава математическите гимназии да откриват паралелки в областта на информационните технологии, тъй като няма риск да се предозира с броя на този тип специалисти.

Министърът посочи, че през следващите месеци ще бъдат прегледани отново учебните програми по математика. Тази наука е базова, а точно по нея има най-голям проблем с резултатите от изпитите на учениците, каза Вълчев. Той отчете, че спънките са основно с надграждането на знанията на децата след 4 клас. Поради тази причина е сформиран екип, който да прегледа учебните програми и да предложи варианти как да се избегне „препускането“ по материала.

Осигурено е финансиране за изграждане на свободна мрежа във всички училища със защитни стени, така че да се ползва за уроци, а не просто за сърфиране в интернет, каза още Вълчев. Той допълни, че през настоящата учебна година 1 700 от всички 2 400 училища в страната са заявили желание да въведат електронни дневници. В общия случай те искат и преходен период от една година, през която да имат и книжен вариант на дневниците, уточни министърът.

Дарик

Коментари от Фейсбук

ОТГОВОРИ

Please enter your comment!
Please enter your name here