„Авиоотряд 28“ ще сключи договор за доставка на нов правителствен самолет “Фалкон”

0
205

Правителството прие решение да възложи на генералния директор на Авиоотряд 28 да проведе преговори за сключване на договор за доставка на въздухоплавателно средство за изпълнение на полети със специално предназначение. Резултатът от преговорите ще бъде докладван на Министерския съвет за приемане на постановление, съобщиха от пресцентъра на ведомството.

Със същото решение се възлага да бъдат проведени необходимите процедури, съгласно българското законодателство, за изграждане на хангар за съхранение и техническо обслужване. 

Решението идва след серия аварийни ситуации с Фалкона, последната от които бе през ноември. Изборът да се замени с нов идва, от една страна, от съображения за сигурност, а от друга – заради нарастващите разходи. Ремонтите на често авариращия самолет го правят по-скъп за поддръжка отколкото замяната с нов. 

Фалконът изпълнява полети със специално предназначение – освен за официални и държавни посещения се ползва и за спешни медицински ситуации.

Самолетът е на служба в Авиоотряд 28 от 2004 г. Произведен е през 2001 г. Извършил е 3733 полета и има 6404 пролетени часове. Представлява френски двумоторен самолет от бизнес клас, създаден за изпълнение на регионални полети. Моделът, с който разполага Авиоотряд 28, може да превозва до 9 пътници и е с дължина на полета до 5790 км.

Припомняме, че технически проблем с правителствения самолет „Фалкон“ имаше в средата на ноември – навигационната система на самолета, който е на почти 20 години, бе изключила при захода за кацане към Летище София. Тогава на борда му бе и премиерът Бойко Борисов. 

Това бе пореден инцидент с правителствения самолет. Предходният беше от април тази година. Тогава при кацането на летището в Брюксел самолетът спука гума.

През февруари 2015 г. пък на правителствения „Фалкон“, на чийто борд отново бе премиерът Бойко Борисов, се наложи да кръжи над София и да кацне обратно, защото колесникът му не се беше прибрал при излитането за Брюксел.

Епицентър

Коментари от Фейсбук

ОТГОВОРИ

Please enter your comment!
Please enter your name here