Трудно открили лаборатория, която да изследва пътя край Своге

0
216

Неспазването на служебните задължения са довели до смъртта на 20 човека край Своге.

Всички длъжностни лица умишлено не са полагали необходимите грижи и са проявили безотговорност. Нищо от онова, което те са описали, не отговаря на обективната истина.

Това разясни говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова по повод решението на Софийската градска прокуратура да обвини седем длъжностни лица за катастрофата край Своге, при която на 25 август загинаха 20 души, а още 8 бяха ранени.

В понеделник ще бъде привлечен като обвиняем още единия директор на дирекция в АПИ, който е имал пряко задължение да следи и контролира изпълнението на ремонта по този участък от пътя.

Арнаудова припомни, че в механизма на катастрофата вина носи водачът на автобуса. Скоростта на автобуса е била около 53.5 км/ч при максимално допустима скорост 40 км/ч. Ако шофьорът се е движел с 40 км/ч е могъл да завие надясно, без да се наложи да навлезе в насрещното, обясни Арнаудова.

„Ако се беше съобразил с тази скорост, нямаше да се случи трагичният инцидент“, сигурна е Арнаудова.

По случая са налице три направления.

Първо – действията и нарушенията на водача на автобуса;

Второ – дейността, която осъществява фирмата превозвач;

Трето – състоянието на пътя.

Асфалтовата смес на пътя, на който стана катастрофата край Своге, не отговаря на рецептата за това какво да бъде съдържанието на смесите в асфалта, обясни още Арнаудова и посочи, че в асфалта е вложен трошен камък, а не както е по предписание – варовик. Трошеният камък е много по-евтин, обясни Арнаудова и посочи, че няма как това да не се е знаело от изпълнителя на пътя, най-малкото защото не може да не знае какво купува за съответната цена.

Също така Арнаудова обясни, че в документацията липсва каквато и да било мантинела, въпреки това от строителя е била поставена някаква мантинела.Тя обаче не отговаря на изискванията за такъв път – тежък откъм трафик и на тежкотоварни автомобили и откъм катастрофи.

Румяна Арнаудова посочи още, че при разследването е имало определено трудности при откриването на лаборатория, която да извърши експертните оценки.

 По отношение на Светослав Глосов и Дончо Атаносов Румяна Арнаудова посочи, че те са обвинени в престъпление по служба и в резултат на неизпълнение на служебните задължения е настъпила опасност за всички водачи на МПС.

По думите на Арнаудова те са преследвали цел – да не се наруши финансовата стабилност на фирмата строител, в случая „Трейс“ – и да не причинят последици на банковата гаранция – 2 млн. лв. „Не е имало адекватни действия от страна на ръководните органи на АПИ“, бе категорична Арнаудова.

От страна фирмата „Трейс“ са се подписвали документи с невярно съдържание и са подготвяни около година.

Всички доказателства са напълно достатъчни да се повдигнат настоящите обвинения, разкри Арнаудова и допълни, че това не е краят на разследването, защото доказателствата продължават да се анализират.

Проверяват фирмата партньор на „Трейс груп“ за трагичния инцидент край Своге

По непотвърдена информация тя е асфалтирала участъка

На 26 август прокуратурата обвини водача на рейса Григор Григоров, защото управлявал рейса с превишена скорост.

На 31 август следователите направиха 9 проби на пътната настилка, които бяха изпратени за експертиза. Извършени са общо 10 огледа на местопроизшествието, разпитани са 155 свидетели, назначени са общо 46 експертизи.

news.bg

Коментари от Фейсбук

ОТГОВОРИ

Please enter your comment!
Please enter your name here