Гьоков пита министър Аврамова: На какъв етап е реализация на проекта за удвояване на връзката между Стара Загора и АМ „Тракия“?

„На какъв етап е реализацията на проекта за удвояване, на съществуващо трасе на път І-5 (в участъка от км. 236,3 до км. 241,6) с цел постигане на габарит Г-20. Това е единствената връзката между Стара Загора и пътния възел на автомагистрала „Тракия“ при км. 208,2.“. Това заяви народният представител от ПГ на „БСП за България“ Георги Гьоков към министъра на благоустройството Петя Аврамова. Гьоков подчерта, че въпросът за състоянието на единствената връзката на петия по големина с население от 148 443 души, областен град – Стара Загора с Автомагистрала „Тракия“, е много важен. 

Този голям град е оставен с една единствена връзка с АМ и това в какво състояние е пътят обяснимо вълнува старозагорци от далечната 2005-2006 година. А знаете, че връзките, „подходите“ на един град към ключови пътища, каквато е и АМ „Тракия“, са от огромно значение за развитието на транспортните, а чрез тях и на икономическите връзки на региона“, каза още той.

Гьоков обясни, че според старозагорци те не разполагат с нормална връзка за АМ „Тракия“. По думите му това твърдение се основава на факта, че:  6-километровата връзка между Стара Загора (летището) и автомагистрала “Тракия” (път І-5 Стара Загора – Димитровград (Хасково) – в участъка от км. 236,3 до км. 241,6, е може би единствената относително нормална. Но пътят е двулентов, а не скоростен път и в пиковите моменти, тези 6 км. се изминават не както е нормално за 10-тина минути, а за повече от 20. Това е предпоставка за напрежение сред водачите на МТСП и ПТП. Има и допълнително утежняващи движението обстоятелства.

Той припомни поетия от  предходния министър, сега зам.-министър на благоустройството, ангажимент, че  през 2019 г. ще бъде включен в бюджетната програмата на Агенция „Пътна инфраструктура“ за реализация.

Пресцентър

Последвайте PRESSTV вече и в Telegram